2011. április 29., péntek

Túrótorta

Szülinapot ünnepeltünk, úgyhogy elővettem az egyik jól bevált torta receptet, amit a desszert.eu oldalán találtam, még régebben.
Ha valami nem csokis és nem tömény tortát szeretnénk enni, akkor mindig ezt készítem. Egyszerű és isteni finom.
Be kell valljam, hogy túrótortákból csak ezt az egyet próbáltam ki, de nem is keresgéltem tovább, mert szerintem megtaláltam a lehető legjobbat. :)
Amikor valaki eszik belőle, aki eddig még nem kóstolta, mindig elkéri a receptet. És mindenki az egekig magasztalja. De most nem is fényezem tovább (pedig megérdemli :D).
Egy tipp: Én kipróbáltam idén úgy, hogy tettem bele pluszba 50 dkg epret, és úgy is nagyon finom lett.


Hozzávalók

A tésztához:
  • 10 dkg vaj
  • 15 dkg liszt
  • 5 dkg porcukor

A töltelékhez:
  • 50 dkg túró
  • 5 dl tej
  • 40 dkg tejföl
  • 2 tojás
  • 2 dkg vaníliás cukor
  • 20 dkg porcukor
  • 9 dkg vaníliás főzős pudingpor

Elkészítés
  1. A tésztához a lisztet és a porcukrot összekeverjük. Hozzáadjuk a vajat, és összegyúrjuk. Kb. 15 percig hűtőben pihentetjük.
  2. Utána a tésztát kinyújtjuk, és egy sütőpapírral bélelt tortaformába tesszük, úgy, hogy a tészta kb. 3 cm magasan legyen a forma oldalán. Előmelegített sütőben, 190 fokon kb. 10 percig sütjük a tésztát, amíg aranysárga nem lesz.
  3. A töltelékhez a túrót, a tejet, a tejfölt, a tojásokat, a cukrokat és a pudingport botmixerrel összekeverjük.
  4. A tölteléket ráöntjük a tésztára. Előmelegített sütőben, 190 fokon 60 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése