2011. május 1., vasárnap

Epermisu

Szeretettel köszöntök minden kedves édesanyát anyák napja alkalmából!
A saját anyukámnak epermisut csináltam, mert tudtam, hogy nagyon szereti az epret, és ezt a desszertet pedig még jobban. Nagyon örült neki. :)
Még tavaly, Dacota adta az ötletet, hogy elkészítsem, egyébként Stahl Juditos édesség. A könyvben ezt írja róla:
"Álszerénység nélkül mondhatom, hogy a puha babapiskótából és a fehér csokoládés krémből egymásra épülő rétegekkel - köztük megannyi megbújó, friss eperdarabkával - eddig még mindig és mindenhol sikert arattam, bármikor is ezt készítettem."
És milyen igaza van! Isteni finom, könnyű édesség. Egy kicsit változtattam a recepten, de egyébként majdnem ugyanaz.
Én most szív alakú tortaformában készítettem el, egyébként legutóbb egy kb. 35x22 cm-es tepsiben csináltam meg. Lehet szeletelni, vagy kis tálkákba tenni, és úgy kanalazni.



Hozzávalók

A sziruphoz:
    • 3 dl víz
    • 10 dkg cukor
    • 2 citrom reszelt héja

    A krémhez:
      • 25 dkg mascarpone
      • 1,5 dl habtejszín
      • 50 dkg eper
      • 20 dkg fehér csoki

      Továbbá:
      • 40 db babapiskóta
      • 30 dkg eper

      Elkészítés
        1. Először elkészítjük a szirupot: a vizet egy kisebb lábasban a gázra tesszük, beleöntjük a cukrot, és addig melegítjük, amíg a cukor el nem olvad. Akkor levesszük a tűzről, és belereszeljük a citromhéjat.
        2. A citromhéjat leszűrjük. A szirupban megáztatjuk a babapiskóta felét, amit egy tepsibe sorakoztatunk.
        3. A krémhez az epret megmossuk, kicsumázzuk, és botmixerrel pürésítjük.
        4. Hozzákeverjük a mascarponét és a kemény habbá vert tejszínt.
        5. A fehér csokit vízgőz felett megolvasztjuk, és azt is hozzáöntjük a krémhez. Ha kell, habverővel dolgozunk rajta egy kicsit, hogy a krém elég homogén és kenhető legyen.
        6. A maradék epret apróra vágjuk és óvatosan hozzáforgatjuk.
        7. A krém felét rákenjük a piskótára,  majd egy második sor szirupfürdőn átesett piskótával befedjük.
        8. A tetejére szintén krémet kenünk.
        9. 1 éjszakára hűtőbe tesszük.

        2 megjegyzés:

        1. Húúú, mentve a recept, istenien hangzik, lassan itt a saját kertünkben az eper hozzá:))

          Örülök, hogy a tortaforma hasznossá vált nálad is.

          VálaszTörlés
        2. De jó, hogy van saját epretek! Biztos nagyon finom! :))

          VálaszTörlés