2011. június 17., péntek

Intelligens krémes (vagy sült madártej)

Isteni finom, gyors és könnyű. Csak sokáig kell sütni. De, azt hiszem, ez megbocsátható.
Kérdezték tőlem, hogy miért intelligens. Azért intelligens, mert tudja, hogyan váljon szét három réteggé. Amikor a sütőbe bekerül, akkor még csak egy hígan folyós massza, de sütés után három rétegű lesz: alul a tészta, középen krém, felül pedig sült tojáshab. Milyen okos, nem? :)
Az íze meg hasonlít a madártejre, bár szerintem finomabb.
Jobb megvárni, amíg kihűl, úgy könnyebb szeletelni. Tálaláskor megszórhatjuk porcukorral, de szerintem anélkül is nagyon finom (én inkább csak a kép kedvéért szórtam rá).
A receptet itt találtam. Tepsinek pedig egy kb. 37x30 cm-es tepsit használtam.



Hozzávalók
  • 8 tojás
  • 150 g cukor
  • 5 cs vaníliás cukor 
  • 150 g olvasztott vaj 
  • 135 g liszt
  • 1 l tej

Elkészítés
  1. A tojásokat szétválasztjuk. A tojások sárgáját a cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük. A tojások fehérjét kemény habbá verjük.
  2. Hozzáadjuk az olvasztott vajat, a tejet, a lisztet, és csomómentesre keverjük.
  3. Óvatosan belekeverjük a tojáshabot is.
  4. Vajjal kikent tepsibe öntjük a masszát, és hideg sütőben (tudom, először nekem is furcsa volt, hogy hideg) 150 fokon kb. 1 órán át sütjük.

6 megjegyzés:

  1. 1 liter tej nem sok hozzá?

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is sok a tej.
    Én tennék bele 2 evőkanál keményítőt is.
    Kipróbálom.

    VálaszTörlés
  3. A 8 tojás eléggé összefogja, nem lesz sok az 1 liter tej!

    VálaszTörlés
  4. Ha gluténmentes lisztet s laktózmentes tejet adok hozzá, akkor is beválik a recept?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem próbáltam így, úgyhogy biztosat nem tudok mondani, de szerintem működni fog.:)

      Törlés