2011. július 11., hétfő

Céklaporos keksz

Tegnap éjszaka értünk haza Londonból. Egy hét alatt megnéztünk kb. 21 nevezetességet, kóstoltunk Fish and Chipset, Oreo kekszet, utaztunk buszon és majdnem az összes metróvonalon, és még sorolhatnám, mi mindent csináltunk... Jól éreztem magam, nagyon jó volt! :))
Az egyik piacon végigkóstoltunk szinte mindent, amit csak lehetett. Volt ott egy fűszerárus is, megkóstoltunk kb. tízféle fűszert (kenyérbe kellett mártogatni). Csodálkoztam, hogy a céklapor ízlik, mert a céklát egyáltalán nem szeretem. Úgyhogy vettem céklaport, és ma sütöttem is belőle egy kekszet. A céklaport általában színezésre használják, az én kekszeim is szép rózsaszínek lettek, annyira nem is érezni benne a fűszer ízét. De azért finom.
Egyébként a cukormázas kakaós keksz receptjét használtam, csak céklaport tettem bele a kakaópor helyett.
4 cm-es, szív alakú formával szaggatva kb. 70 db keksz jött ki.




Hozzávalók
  • 75 g puha vaj
  • 75 g cukor
  • 1 tojás
  • 1 ek tej
  • 225 g liszt
  • 2 tk céklapor

Elkészítés
  1. A vajat és a cukrot habosra keverjük.
  2. Hozzáadjuk a tojást, a tejet, a lisztet, a céklaport, és tésztává gyúrjuk.
  3. A tésztát kb. fél centi vékonyra nyújtjuk, és tetszőleges formákat szúrunk belőle.
  4. Sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 10 perc alatt megsütjük.

4 megjegyzés:

  1. Jól néz ki, biztos finom is, csak mivel nem kóstoltam még ilyet nem tudom elkébzelni az ízét!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, guszta, de én sem kóstoltam még ilyet.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon - nagyon pinky lett, nagyon szép.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm. :) Az ízét nem tudom semmihez hasonlítani, elég sajátságos. Az Ázsia Bt.-ben szerintem biztos lehet kapni.

    VálaszTörlés