2011. július 22., péntek

Szezámmagos sós süti

Még kb. 3 éve ettem először ilyet, szilveszterkor. Rögtön elkértem a receptjét, mert nagyon ízlett. Azóta itthon többször is elkészült.
Meg lehet szórni sajttal is, de szerintem ez így finom, ahogy van. Ha sajtosat szeretnénk enni, akkor sajtos kekszet sütök. Úgyhogy ha ilyet készítek, mindig szezámmaggal szórom meg. :)
A képen láthatónak kb. a kétszerese jön ki a tésztából.



Hozzávalók
  • 50 dkg liszt
  • 1 tk só
  • 25 dkg vaj
  • 2 tojás (+ a kenéshez 1 tojás)
  • 5 dkg tejföl
  • 15 dkg túró 
  • 5 dkg szezámmag

Elkészítés 
  1. A hozzávalókat összegyúrjuk (a szezámmag kivételével).
  2. A masszát egy félórára a hűtőbe tesszük.
  3. Amikor letelt a félóra, kinyújtjuk 1-2 cm vékonyra, kis kockákra vágjuk, megkenjük a tojással, és megszórjuk a szezámmaggal.
  4. Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 15 percig sütjük.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos, nagyon tetszik a recept:) Jó sok lesz belőle, bár nálunk ez sem tartana sokáig:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek! :)

    A recept elég egyszerű és jó sok is lesz belőle, bár nálunk sem tartana sokáig :P

    Kifogom próbálni!

    VálaszTörlés
  3. Egész felüdülés az édességek után egy kis sós süteményt látni, nagyon guszták lettek!

    VálaszTörlés
  4. Szépek lettek, régen nem készítettem túróval sósat, most meg is kívántam. Ideje lesz újra izzítani a sütőt. :)))

    VálaszTörlés
  5. Jó kis recept,le is mentettem!Hamm..:)
    Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  6. Tetszik a recepted, vittem. Köszi.

    VálaszTörlés
  7. Edó, köszönöm!

    Trollanyu, nálunk sem tartott sokáig. :)

    Okki, tényleg egyszerű, remélem ízleni fog, ha kipróbálod!

    Egycsipet, itt az ideje, hogy beizzítsd azt a sütőt. :D Most úgyis hűvösebb napok jönnek, könnyebb elviselni a sütő melegét.

    Kriszta, köszönöm!

    Petra, remélem neked is ízleni fog, ha elkészíted!

    VálaszTörlés
  8. Kinézetre elég fornettisnek tűnik :)) Ha ízre is hasonlít akkor az csak még jobb :))

    VálaszTörlés
  9. Panna, már rég ettem Fornettit, úgyhogy sajnos nem tudom, melyik fajtára gondolsz, és hogy hasonlít-e.
    Mondjuk biztos kisebbek: kb. 2 cm-esek. Ha esetleg kipróbálod, írd meg, hogy mennyiben hasonlít a Fornettihez. :))

    Éva, köszönöm neked is, jó volt most itthon a változatosság kedvéért egy kis sós süti. :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszták! Biztosan ki fogom én is próbálni!
    Kérlek nézz be hozzám, egy díjjal szeretnélek megajándékozni!

    VálaszTörlés
  11. Marika, köszönöm! :)

    VálaszTörlés