2011. szeptember 10., szombat

Virslis copfok

Csak hogy ne maradjak ki a jóból, elkészítettem a virslis copfokat. Már régóta szemeztem vele, és így, hogy egyre többen megcsinálták, nekem is egyre nagyobb kedvem lett hozzá. :)
Trinitynél találtam meg a tökéletes receptet. Igazából könnyű az egész, de mégis mutatós, és nagyon finom, úgyhogy érdemes elkészíteni.


Hozzávalók

A tésztához: 
  • 2,4 dl tej
  • 1 tk só 
  • 0,85 dl olaj 
  • 1 tojás 
  • 43 dkg liszt 
  • 1 ek cukor 
  • 1 cs szárított élesztő

Egyéb:
  •  6 db virsli, karikákra vágva 
  • 1 tojás

Elkészítés
  1. A tészta hozzávalóit a fenti sorrendben megdagasztjuk a kenyérsütőgépben. 
  2. A tésztát lisztezett felületen átgyúrjuk, majd nyolc egyenlő részre osztjuk. Ezeket további három részre osztjuk. 
  3. A tésztákat összefonjuk, közben a fonatokba virsli karikákat teszünk (fázisfotók ezen az oldalon). 
  4. A copfokat megkenjük tojással. 
  5. Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 20 perc alatt megsütjük őket.

12 megjegyzés:

  1. Annyira nagyon guszta...küldhetnél egyet. :D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! Már én is láttam egy pár helyen, igen mutatós és biztos nagyon finom is !

    VálaszTörlés
  3. Akkor Te is megsütötted :))Örülök! Ízlett? Ugye, ismétlést követel... Amúgy nekem is 3 lett :))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon csinos kis fonatok lettek:) Mostmár aztán tényleg be kell állnom a sorba, el kell, hogy készítsem én is, olyan jó kis recept:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszták lettek! Ma én is ezt készítettem vacsira! :)))

    VálaszTörlés
  6. Nálunk is volt a héten:)))
    Nagyon guszta lett a Tied is!!!

    VálaszTörlés
  7. Már én is megsütöttem. Pillanatok alatt elfogyott. Nagyon guszták lettek a tieid is! :)))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon csábítóan néznek rám :)

    VálaszTörlés
  9. Flower, kívánságod parancs, már küldöm is. :D

    Barbi, köszi!

    Éva, tényleg fincsi volt, szerintem süsd meg te is! :))

    Panna, végül nem tudtam ellenállni, muszáj volt megsütnöm. Nagyon ízlett, szerintem lesz ismétlés. :D

    Trollanyu, mindenképp készítsd el te is!

    Csilla, láttam nálad is. :)

    DebiGabi, köszönöm!

    Petra, köszi, nálunk is hamar elfogyott.

    Vicuska, engem már el is csábítottak. :D

    VálaszTörlés
  10. Nagy ságere a nyárnak ez a copf, nagyon szép lett.

    VálaszTörlés
  11. Tényleg nagy sláger lett. :)

    VálaszTörlés