2011. december 4., vasárnap

Túró rudis kosárkák

Néha (általában elalvás előtt, vagy a buszon a gondolataimba merülve :D) eszembe jutnak csakúgy ötletek, hogy milyen ételeket lehetne készíteni. Ez is egy ilyen ötlet volt. Ha szeretitek a túró rudit, mindenképpen próbáljátok ki!




Hozzávalók
  • 160 g liszt
  • 20 g kakaópor
  • 80 g vaj
  • 20 g kristálycukor
  • 2 ek víz
  • 100 g túró
  • 80 ml habtejszín (vagy 80 g tejföl)
  • 40 g porcukor
  • 2 db túró rudi

Elkészítés
  1. A liszttel elmorzsoljuk a vajat, majd hozzákeverjük a cukrot. Hozzáadjuk a vizet, és tésztát gyúrunk belőle. 15 percre hűtőbe tesszük.
  2. A tésztával kibélelünk 12 kosárkaformát, és előmelegített sütőben, 180 fokon 15 percig sütjük. A kosárkákat kiszedjük a formából, majd hűlni hagyjuk.
  3. A tejszínt kemény habbá verjük. Óvatosan hozzákeverjük a porcukrot és a túrót. A masszát egyenletesen eloszlatjuk a kosárkákban.
  4. A túró rudikat 6-6 felé vágjuk, és a kosárkák tetejére helyezzük őket.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes, jól mutat és biztos nagyon finom !

    VálaszTörlés
  2. Imádom a túró rudit! Akkor pedig csak finom lehet. Én általában utazás közben, ha éhes vagyok , salátákon, vagy halakon, csirkemellen gondolkodom.
    A süteménykészítés nálam még nem rutin, hosszasabb gondolkodást igényel :))

    VálaszTörlés
  3. Szeretem a kosárkás sütiket! Az a túró rudi díszítés megnyerő!!! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ötleteis születnek a buszon:)Nagyon ötletes és guszta kis édesség:)

    VálaszTörlés
  5. Én is elelvás előtt ötletelek, ez nagyon jól sikerült, én is nagyon szeretem a turórudit, így még finomabb lehet.

    VálaszTörlés
  6. Hallom ahogy kattognak a fogaskerekek a kis fejecskédben! :D Tele vagy ötletekkel, nagyon ügyes vagy!!! :)

    VálaszTörlés
  7. Szuper. Szeretem az ötleteidet, csak biztatni tudlak! :)

    VálaszTörlés
  8. Én néha álmodok is az új receptekről.:) Nagyon tetszik a recepted, ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  9. Jókat ötölsz-hatolsz ki! A gyerekek nagy rudi-rajongók, no meg az apjuk sem veti meg. Ilyen formában is benyomnák, az biztos:-)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon-nagyon tetszik. Ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  11. Még szép, hogy szeretjük a túró rudit :D

    VálaszTörlés
  12. Éva, köszönöm!

    Wanna, nekem pedig inkább sütikkel kapcsolatos ötletek jutnak eszembe. :)

    Vicuska, köszi! Én is szeretem a kosárkákat. :)

    Trollanyu, köszönöm!

    Kati, a túró rudit jó felhasználni sütikhez, mert finom, de mégis más lesz az eredmény, mintha sima túró rudit ennénk.

    Barbi, köszi! :))

    Petra, neked is köszönöm!

    Csiperke, szerintem velem is előfordult már, hogy "megálmodtam" egy receptet. :D

    Gerdi, nálunk pillanatok alatt elfogyott, hamarabb, mintha sima túró rudi lett volna.

    Adél, remélem ízleni fog!

    Panna, ki nem szereti? :D

    VálaszTörlés