2012. március 24., szombat

Kalácskoszorú

Erika, a Dublin Felett az Ég nevű blog írója meghirdetett egy húsvéti játékot. A feladat az volt, hogy egy húsvéti kalácsot új köntösben kell elkészíteni.
Így született meg nálam ez a kalácskoszorú, amihez a fonott kalácsom receptjét használtam. A felébe belegyúrtam 40 g apróra vágott étcsokit.



Hozzávalók

Tésztához:
  • 3 dl tej
  • 4 ek cukor
  • 5 dkg vaj
  • 1/2 tk só
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg friss élesztő

Kenéshez:
  • kevés tej

Elkészítés
  1. A tészta hozzávalóit (a fenti sorrendben tesszük bele) kenyérsütőgép segítségével megdagasztjuk (1,5 órás program).
  2. A tésztát 16 egyenlő részre osztjuk. Minden részből kb. 20 centis rudakat sodrunk. Kettőt-kettőt összefonunk, és karikává formázunk. 
  3. A tetejüket megkenjük tejjel, és előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 30 perc alatt megsütjük.

18 megjegyzés:

  1. Szépségesek!
    Mindig irigykedem az ilyen szép kalácsok láttán, én valami elképesztően béna vagyok kalácsformázásban. :D

    VálaszTörlés
  2. Hű, de jól néznek ki! biztos finomak!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép és finom kalácsot sütöttél!

    VálaszTörlés
  4. Oda vagyok az ilyen szép kalácsokért!!!

    VálaszTörlés
  5. mmm de klassz, nagyon csinosak!:)

    VálaszTörlés
  6. Flóra!
    Ezek a kalácsok gyönyörűek!!!!!!
    Èn még sosem sütöttem, folyton csak böngészem a recepteket, de ezt muszàj elkészítenem!!!! :)

    VálaszTörlés
  7. Flóra!
    Gyere játszani!
    Szeretnélek játékra hívni a Kutya és Konyha blog írójához.
    Az Online Vacsoracsata folytatódik.:)))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépek lettek, a csoki nem rontotta el, gondolom :)

    VálaszTörlés
  9. jaj, de édesek, nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép, és milyen finom lehet! Imádom! :)

    VálaszTörlés
  11. Nekem is nagyon tetszenek! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  12. Egycsipet, köszönöm! A legelső nekem sem sikerült olyan szépen, de a második már jobb lett (a hatos fonással).:) Viszont ezt a formát nehéz elrontani, mégis mutatós.

    Marisz, köszönöm! Nekem így még jobban is ízlettek, ha ez lehetséges, mert a tészta elvben ugyanaz. :D De frissen volt a legfinomabb!

    Éva, Vicuska, Erika köszönöm!

    Mozzarelli, köszi! Ez egy tuti recept, nálunk így második nekifutásra nagyon bejött (az első egy másik tészta volt).:)

    Nelli, köszi az invitálást, szívesen részt vennék a vacsoracsatában!:)

    Bors and Pepper, a csoki egyáltalán nem rontotta el, csak finomabb lett tőle. Itthon hiányolták is a csokit a másik feléből.:D

    Lilla, Gabriella, Illéskrisz, köszi!:)

    VálaszTörlés
  13. Szuper jó receptek vannak itt Nálad! Örülök, hogy jelentkeztél az Online Vacsoracsatára!
    Üdv, Kutya és Konyha

    VálaszTörlés
  14. De bájos kalácskák! Nagyon tetszik ez a formázás!
    Újra elkészítettem a tejkaramellát, ezúttal sikerült. Leírtam részletesen, talán Neked is segítek vele:-)

    VálaszTörlés
  15. Nagyon finom kis kalácskák,húsvétra meglesz talán.

    VálaszTörlés
  16. Autumn, köszönöm szépen! És a lehetőséget is, nagyon jó ötlet a Vacsoracsata! Majd a leírást azért még pontosabban át kell tanulmányoznom.:))

    Gerdi, köszönöm! Meg is nézem mindjárt a leírást.

    Mellissina, köszi!:)

    VálaszTörlés
  17. Hűha, csokival csuda finom lehet!

    VálaszTörlés