2012. május 13., vasárnap

Cukkinikrémleves

A vacsoracsatára készült a leves. Gondoltam, külön is közzéteszem a menü elemeit, hátha valaki csak egy-egy ételt keresne.
A Mindmegettén nyertem egy receptemmel egy főzőkurzust, a Chefparade főzőiskolában. Végigfőztünk/sütöttünk egy menüt, amit aztán megettünk (cukkinikrémleves, supreme csirkemell rukkola-pestós  tésztaágyon, kávés csokoládé mousse).
Szögezzük le, hogy én egyáltalán nem szeretem a cukkinit. De ez a leves valami isteni, nekem nagyon ízlett.:))
Még annyit lehet vele variálni, hogy levesbetétnek 15 dkg cukkinit 1x1 cm-es kockákra vágunk, kevés olívaoolajon megpirítjuk, enyhén sózzuk, a végén pedig 6 levél aprított bazsalikommal összeforgatjuk.
A főzőkurzusról képek és beszámoló a Mindmegettén.


Hozzávalók
  • 500 g cukkini
  • 200 g burgonya
  • 100 g vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 0,3 dl olívaolaj
  • 1,5 dl főzőtejszín
  • 5 dl zöldségalaplé
  • 2 szál friss kakukkfű
  • 1 csokor friss petrezselyem
  • 5 dkg reszelt parmezán sajt
  • bors

Elkészítés
  1. A vöröshagymát apróra vágjuk, majd az olívaolajon üvegesre pirítjuk.
  2. A cukkinit és a burgonyát megmossuk, (a burgonyát meg is hámozzuk, a cukkinit nem kell), felkockázzuk, és a hagymához adjuk. Sózzuk, borsozzuk, és belemorzsoljuk a kakukkfüvet.
  3. A fokhagymát aprítva a zöldségekhez adjuk.
  4. Felöntjük a zöldségalaplével, és közepes lángon addig főzzük, amíg a zöldségek megpuhulnak.
  5. Hozzáadjuk a petrezselymet és a parmezánt. Az egészet krémessé turmixoljuk.
  6. Ha már nem forró, a tejszínt is hozzákeverjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése