2012. június 12., kedd

Húsos tortellini

Mártinál találtam a receptet, nem is olyan régen. Házi tésztát (főként tortellinit) már régóta szerettem volna készíteni, úgyhogy amikor egy kicsit több időm volt, kipróbáltam. A tészta formázása szerintem nem nehéz, csak hosszadalmas, de megéri, az eredmény magáért beszél. Én nem készítettem képeket a tészta formázásáról, de Mártinál találhattok. Nálam most húsos töltelékkel készült. Isteni finom.:)


Hozzávalók

A tésztához:
  • 40 dkg liszt
  • 4 tojás
  • víz

A töltelékhez:
  • 25 dkg darált hús (pulyka)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 ek olívaolaj

A szószhoz:
  • 1 konzerv hámozott paradicsom
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 ek olívaolaj
  • csipet cukor
  • bazsalikom
  • oregánó

Elkészítés
  1. A tésztához a lisztet összegyúrjuk a tojással, és annyi vízzel, hogy rugalmas tésztát kapjunk.
  2. A szószhoz a fokhagymát feldaraboljuk, megfuttatjuk az olívaolajon. Hozzáadjuk a konzerv paradicsomot, megsózzuk, cukrozzuk, bazsalikomot és oregánót teszünk bele. Összeturmixoljuk, majd kb. 20 percig főzzük.
  3. A töltelékhez a hagymát és a fokhagymát feldaraboljuk, az olívaolajon megfuttatjuk, majd hozzáadjuk a darált húst is. Sóval megszórjuk, és megsütjük. Hűlni hagyjuk.
  4. A tésztát sodrófával vékonyra kinyújtjuk, kb 3x3 cm-es kockákat vágunk belőle. Ezek közepére tölteléket halmozunk, háromszögere igazítjuk, lenyomva a széleket, majd a két végét összecsípjük, és a csücskét lehajlítjuk.
  5. Forró, sós vízben kb. 10-12 perc alatt megfőzzük, majd leöntjük a szósszal.

10 megjegyzés:

  1. Csak nyelek nagyokat.... :-) Mennyi ideig tartott míg elkészült - mit jelent a kicsit hosszadalmas?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, ezt a tésztát még én is szeretném egyszer kipróbálni mert nagyon finom lehet!Látom megújult a blogod jó lett, csak nagyon széles!

    VálaszTörlés
  3. Tényleg türelemjáték, míg az összes elkészül, de megéri mert nagyon finom. Össze sem lehet hasonlítani a kész zacskós rémségekkel. Fincsi lehetett!

    VálaszTörlés
  4. Jajaj, nagyon szépek lettek, és nagyon megenném most vacsira!

    VálaszTörlés
  5. Hát ezt Nagyfiú kétpofára (bocs!) falná. Tényleg kár, hogy babramunka. Így ez az egyik olyan étel, amit konzerv formájában szerzek be mostanában időhiány miatt. Hogy mi a másik, nem tudom, asszem a konzervbab, meg a kukorica. Jah, ennyi, nincs is több. :-)) Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  6. Nyammm, köszönöm!:)

    Teller-cake, szerintem egy-két óra megvolt.:)

    Éva, köszi! Azért ilyen széles, hogy nagyobb képeket tudjak feltenni. De amúgy direkt úgy állítottam be, hogy ne kelljen még ezt az alsó izét tekergetni.:)

    Illéskrisz, tényleg finomabb, mint a zacskós, pedig én régen azt is sokat ettem...

    Lilla, köszi!

    Gionetta, jó lenne, ha gyorsabban kész lenne, akkor lehetne mindig házi tésztát enni.:)

    VálaszTörlés
  7. Milyen egyszerűnek tűnik ez a házi tortellini, sosem mertem nekiállni ( a gnocchival is kudarcot vallottam:),mindig készen vettem, de most kedvet kaptam hozzá:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gnocchit én még nem próbáltam, de tervbe van véve.:) Viszont ez nem nehéz, és nagyon finom!

      Törlés