2012. június 25., hétfő

Ribizlis morzsás süti

Verus játékára készült ez a sütemény, bővebb információkat nála olvashattok.
Még régebben találtam a NoSaltyn egy mandarinos morzsás pite nevű süteményt. Először nálam is mandarinnal készült, de kicsit száraznak éreztem (persze úgyis finom volt). Kipróbáltam ribizlivel, nekem így jobban ízlik. Szóval, a tanulság, hogy akármilyen gyümölccsel ki lehet próbálni.:) Én a bogyós gyümölcsöket ajánlanám (málna, eper, ribizli, szeder, stb.)
Egy 35x22 cm-es tepsiben készült.



Hozzávalók

Tészta:
  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 7 tojás
  • 1 citrom leve
  • csipet só
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 1 cs sütőpor
  • 30 dkg ribizli

Morzsa:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg vaj
  • csipet só
  • 20 dkg cukor
  • 1 cs vaníliás cukor

Elkészítés
  1. Egy tálban géppel simára dolgozzuk a tészta hozzávalóit, majd sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük, és elsimítjuk. Kis tálban összedolgozzuk a morzsa hozzávalóit.
  2. A tepsiben lévő tészta tetejére rakjuk a ribizlit. A morzsát szépen, egyenletesen rászórjuk.
  3. Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 30 perc alatt megsütjük.

7 megjegyzés:

  1. Flóra, ez nagyon guszta lett :-)) Köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Isteni finom süti lehet. :)))

    VálaszTörlés
  3. Nekem ez nagyon tetszik!! Sőt, nagyon meg is kívántam... most azonnal akarok ilyet! :P

    VálaszTörlés
  4. Finom sütit készítettél a játékra! :) Neme nagyon bejövős :)

    VálaszTörlés
  5. Tuti kis süti ez! Én személy szerint imádom a morzsás sütiket:)

    VálaszTörlés
  6. Hű Flóra, ez nagyon guszta, van is otthon ribizlim:)

    VálaszTörlés
  7. Köszi mindenkinek:)

    VálaszTörlés