2012. október 21., vasárnap

Gombás táskák

Rengeteget gondolkodtam, hogy mit készítsek a VKF 52. fordulójára, melynek témáját tisztatészta hirdette ki, a neve "Tésztafaló erdőlakó". Ez annyit tesz, hogy saját kézzel készült tésztát és az őszi erdő "gyümölcseit" kell összeházasítani. Nekem állandóan csak a süti és gyümölcs kombináció járt a fejemben, de nem tudtam, hogy pontosan mit is kezdjek vele. Aztán egyszer csak megszületett az ötlet, hogy gombával kéne valamit kezdeni. Igazából a gombáért nem vagyok nagyon oda, de ezek a sós sütik nekem is ízlettek.



Hozzávalók

A tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 8 dkg puha vaj
  • 0,5 tk sütőpor
  • 0,5 tk só
  • 1,25 dl tejföl

A töltelékhez:
  • 12 dkg feta sajt
  • 12 dkg erdei gomba

Elkészítés 
  1. A lisztet, a sót és a sütőport összekeverjük. Hozzáadjuk a vajat, és a jól elmorzsoljuk. Hozzákeverjük a tojást, és a tejfölt, és tésztává gyúrjuk. Lefedve a hűtőszekrényben 45 percig pihentetjük.
  2. A töltelékhez a gombát apróra vágjuk, és összekeverjük a feta sajttal.
  3. A tésztát elővesszük a hűtőből. Lisztezett felületen 3-5 mm vastagságúra nyújtjuk, és köröket szaggatunk belőle.
  4. A körök közepébe 1-1 evőkanál tölteléket kanalazunk, majd félbehajtjuk őket, és a széleket villával lenyomkodjuk.
  5. Sütőpapírral bélelt sütőben, előmelegített sütőben, 180 fokon 20-25 percig sütjük.

1 megjegyzés: