2014. január 27., hétfő

Sós túrós kocka

A 14. Blogkóstoló fordulójának stafétája Konyhalál Linyahnál van. Nekem Okkit sorsolta, a Kipróbált és bevált receptek blog szerzője. Mivel mostanában kb. heti ötször készítek valamit a cukrász tétel listámról, inkább valami sósat kerestem nála. Vacilláltam a corn dog muffin és a sós túrós kocka között, végül a másodikat választottam. Finom lett.
Egy icipicit változtattam rajta - nem kentem meg tojássárgájával a kockákat, mert már így is tele van a mélyhűtő tojásfehérjék tömkelegével. :D Így kevésbé lett szép a teteje, de az íz volt a lényeg.:) És lenmag helyett kömény és szezámmaggal szórtam meg (gyanítom, bármilyen maggal vagy sajttal finom lehet).


Hozzávalók
  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg tehéntúró
  • 2 tojás
  • 2 tk só
  • 1 tk sütőpor

Elkészítés
  1. A sütőporral és a sóval összekeverjük a lisztet. Elmorzsoljuk a vajjal.
  2. Hozzáadjuk a túrót, a tojásokat, és összegyúrjuk.
  3. Lisztezett felületen fél centi vastagra nyújtjuk, és kb. 3x3 cm-es kockákra vágjuk.
  4. Megkenjük tojássárgájával, és leszórjuk köménymaggal.
  5. Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 15 perc alatt megsütjük.

6 megjegyzés:

  1. Csodás kockák, csak úgy kínálják magukat... :o)

    VálaszTörlés
  2. Szépek lettek! Kaphatok egyet? :) Légyszi nézzél be hozzám, mert szeretnélek meghívni egy játékba :)

    VálaszTörlés
  3. Ha van kedved játszani egy kicsit, akkor nézz be hozzám:
    http://csibekalandok.blogspot.com/2014/01/ismerjuk-meg-egymast-ez-vagyok-en-csibe.html

    VálaszTörlés
  4. Szia! Kérlek, kukkants be a blogomra, meghívtalak "játszani"! :)
    http://kaoszkapitanykonyhaja.blog.hu/

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm mindenkinek, a játékmeghívásokat is!:)

    VálaszTörlés