2015. augusztus 25., kedd

Svéd mandulatorta

A Blogkóstoló 24. fordulójának háziasszonya Melinda, aki a Habverő és fakanál nevű blog tulajdonosa. A mostani fordulóban Tétova ínyenc lett nekem kisorsolva. Nehéz volt a döntés, rengeteg recept szóba jött, aztán megláttam a svéd mandulatortát, amit már nagyon régóta el szerettem volna készíteni. Egy kicsi változtatással meg is sütöttem. Az ikeásat még nem kóstoltam, így összehasonlítási alapom nincs, de a torta nagyon ízlett, abbahagyhatatlan.:)



Hozzávalók

A lapokhoz:
  • 4 tojásfehérje
  • 12 dkg nádcukor
  • 30 dkg darált héjas mandula

A krémhez:
  • 4 tojássárgája
  • 3 dkg vaníliás pudingpor
  • 2 dl tej
  • 10 dkg vaníliás cukor
  • 20 dkg vaj

A tetejére:
  • 7 dkg pirított, szeletelt mandula

Elkészítés
  1.  A tojásfehérjét kemény habbá verjük. A mandulát és a cukrot óvatosan beleforgatjuk a habba.
  2. Kétszer 22 cm átmérőjű, kör alakot kenünk ki sütőpapírral bélelt tepsire. Előmelegített sütőben, 170 fokon 20-25 percig sütjük.
  3. A krémhez a tojássárgáját a pudingporral, vaníliás cukorral, apránként hozzáadva a tejet csomómentesre keverjük. Folyamatosan kevergetve összefőzzük (ha egyszer forr, akkor már jó).
  4. Mikor a krém nagyjából kihűlt, belekockázzuk a vajat, és simára keverjük (turmix segíthet).
  5. A krém felét óvatosan a két lap közé töltjük (könnyen törnek a lapok), a másik felét pedig a tetejére kenjük. Szeletelt mandulával vonjuk be a tetejét és az oldalát is.

1 megjegyzés: